Bizi Sosyal Medya'da Takip Edin

" Aramak İstediğiniz Kelimeyi Giriniz "

Tavşanlı Haberci

Kütahya Haber

CHP İL BAŞKANINDAN ŞEHİR HASTAHANESİ AÇIKLAMASI

KOİ olarak bilinen Kamu Özel İşbirliği sözleşmeleri; AKP iktidarının Cumhuriyet hükümetlerinin 😯 yılda ürettiği ve inşa ettiği değerleri özelleştirme adına yandaşlara yok pahasına devri sonrasında, hem oluşan kaynak ihtiyacını gidermek hem de yandaş müteahitlere kaynak aktarmak için düzenlenmiş yolsuzluk projeleridir.

2. Kapitülasyon olarak adlandırılabilecek KOİ sözleşmeleri açıklanmamakta ve bu sözleşmeler kapsamında yapılan yatırımlar sonucu; kimlere ne kadar süre ile hangi para cinsinden ne kadar kira ödeneceği, ne kadar geçiş, yolcu, hasta garantisi verildiği, anlaşmazlık halinde hangi ülke kanunlarının geçerli olacağı TİCARİ SIR denilerek halkımızdan saklanmaktadır.

Kütahya’da KOİ kapsamında birisi tamamlanmış olmak üzere iki yatırım bulunmaktadır.

Tamamlanan yatırım, herkesin bildiği ve fahiş yolcu garantisine ve bir yatırımın nasıl yapılmayacağına örnek gösterilen Zafer Havalimanıdır.

Yap işlet devret yöntemi ile yapılan Zafer Havalimanı için yıllar itibariyle verilen yolcu garantileri ve bu kapsamda hazinece ödenen tutarlar aşağıda gösterilmiştir.

Havalimanını kullanan yolcu hesabında yanılma payı 2019 yılında % 97 gibi inanılmaz bir orana ulaşmış olup, toplam 8 yıllık süredeki yanılma payı ise % 96’dır. Tabloda görüleceği üzere yolcu sayısının 2019 yılında diğer yıllara göre azaldığı, her gün geliş ve gidiş olmak üzere sefer yapıldığı dikkate alındığında uçakların ortalama 50 yolcu ile seferlerini gerçekleştirdiği anlaşılmaktadır.

Kütahya Zafer Havalimanı için 2020 yılında ise 1.279.000 yolcu garantisi verilmiştir. Havaalanına uçan ve azami 180 yolcu kapasitesine sahip A320-200 sınıfı uçaklar için tam dolu olarak yılın 365 günü 10 gidiş 10 dönüş olmak üzere 20 uçuş anlamına gelmekte olup, bugüne kadar en fazla günlük 1 uçak gidiş-dönüş olmak üzere 2 sefer yapıldığı ve uçakların ortalama 50 yolcu ile sefer yaptığı dikkate alındığında işin vehameti ortaya çıkmaktadır.

Sekiz yıllık işletme süresinde işletici firmaya 39.158.804,-EUR ödeme yapılmıştır. 29 yıl 11 aylık toplam işletme süresince 205.281.118 EUR ödeme yapılacağı tahmin edilmekle birlikte bugün yaşanan pandemi gibi uçuşun olmayacağı günler dikkate alındığında, bu sayının çok daha fazla artacağı, yatırım tutarının kat kat üzerinde ödeme yapılacağı öngörülmektedir.

İlimizdeki ikinci KOİ projesi ise Kütahya Şehir Hastanesidir.

Sağlık Bakanlığı verilerine göre Evliya Çelebi Devlet Hastanesi ek binalarla birlikte 950, Yoncalı Fizik Tedavi Hastanesi ise 120 hasta yatak kapasitesine sahiptir.

Kamu Özel İşbirliği sözleşmesi kapsamında firma tarafından 171.051m2 kapalı alanda inşa edilmekte olan Kütahya Şehir Hastanesinin 500, Yoncalı FizikTedavi Hastanesinin 100 yatak kapasiteli olduğu ve yapım maliyetinin 186.997.701,-USD olacağı ifade edilmektedir.

Şehir Hastaneleri Daire Başkanlığı internet sitesinde, Evliya Çelebi Devlet Hastanesi ana ve ek binasının yapımı tamamlanacak şehir hastanesine taşınacağı belirtilmektedir.

Kamu Özel İşbirliği sözleşmesi ile yapılan Kütahya Şehir Hastanesi ile ilgili aşağıda belirtilen sorularımıza cevap bekliyoruz.

Bu hastanenin tamamlanması ile mevcut hastaneler kapatılacak mıdır?

Mevcut hastaneler kapatılacak ise yatak kapasitesi artışı sağlamayan bu hastanenin yapılmasının gerekçesi nedir? Kapasite artışı sağlayacak yeni bir devlet hastanesi ile sorunlar çözülemez miydi?

Özellikle ek bina kapatılacak ise şehirin bir ucundaki acil hastalar nasıl ulaşım sağlayacaktır?

Kütahya Şehir Hastanesi için hasta garantisi verilmiş midir? Görevi halkın sağlığını korumak olan devletin hasta garantisi vermesi nasıl açıklanabilir?

Şehir Hastanesinde kira hangi para cinsinden belirlenmiştir ve yıllık kira tutarı ne kadardır?

Bu hastanelerin yapım maliyeti ne kadardır?Yapım maliyeti kaç yıllık kiraya karşılık gelmektedir?

Mevcut sağlık çalışanları nasıl istihdam edilecektir?

Anlaşmazlıklarda hangi ülkenin mahkemeleri yetkilidir?Türkiye mahkemeleri yetkili değilse bunun gerekçesi nedir?

Kütahya Şehir Hastanesi’ne ilişkin sözleşme şartları nelerdir? Açıklanmasını bekliyoruz.

Kamuya yükümlülük getiren ve ödemeleri halkın ödediği vergilerden yapılan hiçbir sözleşme TİCARİ SIR denilerek halktan saklanamaz.

Detaylı bir inceleme yapılmadan, kimler tarafından yapıldığı bilinmeyen, abartının bile hafif kaldığı projeksiyonlarla verilen garantilerle imzalanan KOİ sözleşmesi ile yapılan bu projelerin her biri ülkemiz için ayrı bir kara delik olmuştur.

KOİ sözleşmeleri, çocuklarımızın değil torunlarımızın geleceğini çalan, Lozan ile bitirdiğimiz kapitülasyonların yeniden kurulması anlamına gelmektedir.

KOİ sözleşmeleri ile bu pandemi günlerinde kullanılmayan havaalanları, köprüler, yollar ve tünellere milyarlarca USD ödeme yapılmaktadır.

Çocuklarımızın, torunlarımızın geleceği için adı KOİ olan soygun sözleşmelerinin işletici firmalar ile görüşülerek, sözleşme hükümlerinin halkın yararına ve gerçekçi bir şekilde düzeltilmesi veya yapım maliyetleri kamuca karşılanarak sonlandırılması acil bir zorunluluktur.

Aksi takdirde çok yakın bir gelecekte kamu gelirlerinin büyük bir kısmı bu sözleşmeler için kullanılacak ve diğer hizmetler için kaynak kalmayacaktır.

Bu Habere Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Diğer Haberler

Spor Haberleri

Aslında uzun zamandır şu statlarımıza isim konusunu gündeme getirip devamlı da gündemde tutmaya çalışmak istiyorduk.Ancak yok alt yapıların maçları,yok turnuva maçları derken biraz ihmalkar...

Kütahya Haber

Otomobilin motor ve hoparlöründen 120 gram uyuşturucu çıktıKütahya nın Tavşanlı ilçesinde polis ekiplerince durdurulan bir otomobilde 120 gram skunk uyuşturucu maddesi ele geçirildi.

Tavşanlı Haberleri

DÜŞMAN İŞGALİNDEN KURTULUŞUN 97. YILI VE FESTİVAL… Tavşanlı Belediyesi tarafından düzenlenen Geleneksel 3 Eylül Leblebi ve Kömür Festivali’nin programı netleşti. Bu sene 20.si düzenlenecek...

Güncel Haberler

Zonguldak’ın Karaman Beldesi’nde belediyede memur olan Endüstri Meslek Lisesi Metal İşleri Bölümü mezunu 50 yaşındaki Veli Yıldırım, hurda araç parçalarından 2 kişilik otomobil yaptı.